Fotbollsklubbar

Fotboll är en av världens populäraste sporter och utövas av många, såväl unga som gamla. Bland barn och unga är det en mycket stor sport och det är många som någon gång har spelat i en fotbollsklubb.

Att bara spela fotboll med sina kompisar är i stort sett gratis, det enda man behöver är en boll och eventuellt ett par fotbollsskor. Men när man börjar spela i ett lag och vara medlem i en klubb kan kostnaderna snart dra iväg. Det börjar dyka upp matcher och turneringar som äger rum en bit bort, där kostnader för mat, boende och resa snart kan ansamlas. Då är det bra att som lag göra en insats för att tillsammans tjäna ihop pengar till de resor och andra aktiviteter man vill göra. På saljdirekt.se kan man beställa hem saker för att sälja och tjäna lite extra pengar till lagkassan.

Inom

Svenska Fotbollsförbundet finns det idag omkring 600 000 aktiva spelare. Många av de stora fotbollsklubbarna har också barn och ungdomsverksamhet, och en stor andel av svenska barn har någon gång hållit på med fotboll. Att spela fotboll är ett bra sätt att hålla igång kroppen. Barnen får allsidig träning, där man förutom att träna sin kropp också får träna på att fungera i en grupp och att vara en lagspelare. Detta är något som de tar med sig även senare i livet.